Capona & Linnea

Alla inlägg under september 2013

Av Linnea - 30 september 2013 19:08

Hej!

Jo idag så åkte vi upp till volten i S. Där lastdae vi ur o gick på en liten bro några gånger! Det gick super bra!! Det var inte svårt sen tog vi på sadlar o hoppade upp red över bron igen. Några gånger Capona bryr sig inte ett smack. Skönt för mig!!  Haha. Sen red vi in på trängbanan. Skrittade lite mer än halva varvet sen hoppade vi hindrena.  Snarare stockarna. Men ja.. Vi hoppade ett varv o det är ett nedhopp pytte litet men ändå. Vi hoppade det o efter stack Capona iväg i sken!! Haha. Men hon är lydig tar pytte lite i tygeln o sitter ner så är det vanlig galopp igen! Super bra tycker jag. Sen vidare hon vart helt galen hon exploderade av lycka. Så jag var tvungen att göra halvhalter o stta o släppa efter 2 galoppsprång innan hindret! Jag själv tycker det är fett kul att rida en sådan pigg häst jag har inte testat det så mycket bara några som inte har vart sådär jätte super pigga. Men Capona vart lite så på första vavet på trängbanan. Det är as kul! Sen red vi typ halva varvet igen. Sen så red vi ut i skogen o ner på andra sidan landsvägen. Där red vi genom skogen där det bland annat låg lite nerfalln små pytte granar som vi hoppade över. Sen så kom vi ut på en sand väg där galopperade vi min moster först o jag med Capona efter. Vi började med vänster galopp o rejsade på bra!   Det var riktigt kul o Capona hade krut i sig!! Haha. Sen vände vi o jag galopperade först tillbaka i höger galopp. Gick alldeles utmärkt! Trodde själv att hon skulle hoppa för allt men hon stannade eller hoppade inte för något!! Sedan red vi tillbaka till trängbanan o hoppade lite till sista halvan sen red vi tillbaka till trailern. Men först gick vi över bron en gång till!! Capona var på hhuuuurr bra humör somhelst o då blir allting mycket roligare!! Hon är bäst min lilla ängel!!   Ja men sen så åkte vi hem till stallet o fixade resten där!


På lördag så ska jag tävla för sista gången i år. (tror jag är sista gången iaf) De är en trail!! Det tycker jag är kul! Först ska vi leda genom pogrammet sen ska vi rida pogramet i en klass sen ska man få prova på western! Det ska jag vara med på som FR arrangerar!! FR=min ridklubb


Men ja imorgon ska jag rida Cecar!! Yey var typ exakt en månad sen jag träffade han o hoppade 75 cm!!   


Men herrå bloggen!!

Av Linnea - 30 september 2013 17:55

Hej!
Jag bloggar lite senare ikväll. Men det gick bra o rida iaf!! :-)

Av Linnea - 30 september 2013 08:44

Heej!!
Ska rida idag. Snart är det dags.Har precis vart hos tandläkaren! Skulle vara där 07:20 dålig tid då jag gick upp 06:15 vi har ju ledigt idag!!! Aja men jag ska rida snart. Sen ska jag kanske va med Isis får se. Tror det iallafall.

Min lilla kanin Rejsab!?
Men bloggar kanske senare om ridturen! :-) Så herrå!!

Av Linnea - 29 september 2013 19:22

Hej!
Nej har inte gjort nånting. Helt död dag. Imorgon ska jag till tandläkaren kl 7:20 på morgonen!!!! :'(:'(:'( Efter så ska jag rida sen ska jag väl göra nåt i Öre. Så aa. Men ett kort inlägg från mig.

Men mm. Sprid gärna min blogg! ! Igår hade jag 2 läsare idag hade jag 11!! Så hoppas det blir fler som kollar in min blogg!! Men bloggar säkert imorrn!! :-) Men hare schysst!

Av Linnea - 29 september 2013 17:07

Nu tror ni väl nåt mysko har hänt!    Men närå! Läs www.viostallet.horseworld.se så läs mitt senaste inlägg. Denna blogg kommer jag nu skriva om min vardag,  ett inlägg om dan ska jag försöka få in! Ska bli kul att börja på min grund portal igen! Började här flyttade sedan till blogg.se Ja jag har haft mycket byten osv. Men nu är jag här igen. Känns faktiskt som denna sida är den jag fastnat mest för. Horseworld är också bra - med horseworld var väl att vi inte kunde se statestiken. Men ja.. Nu är det här! Min blogg bara min. Min header, min design o mitt alltihop! Haha. Men det är nog bäst så. Att liksom ha en blogg själv. Det är skönast.

Men hoppas ni tyckte det var bra o sprid denna blogg. För denhär ska jag satsa på!! Men jag lägger inte ut bilder på mig o Capona mer än i headern o profilbilden.

 

Herrå!  

Av Linnea - 27 september 2013 17:03

Jo asså när det gäller skolor.. Borde lärarna veta vilka elever de ska ha osv. Det är liksom som att vi som är nya på den skolan vet ju inte vi vad o vart vi ska ha o vart vi ska! Vissa lärare vet inte att vi skulle byta lärare den o den gången!! Guud hur svårt kan det vara..
Lärarna måste ge mer information om allt ska funka. Annars blir det kaos. Hur är det på era skolor? Själv tycker jag att det är rätt dåligt. Man måste ju kunna gå till en lärare o fråga vilken inriktning man ska till elller så men ingen vet! Dåligt.

Sen över till en annan sak. Det här med mat!! I vår skola tycker jag matenär sådär, inte så god. Men funkar ok. Sen så är det nån som vägrar äta när det är nån annanstans för de har "hört" att maten smakar huur äckligt som helst. Men asså egentligen är det samma mat som vi har i skolan!! Men serri det är väl bara att äta. Många har aldrig smakat på maten o säger att det är äckligt! Men smaka den är inte värre än den vi har i skolan. Ja..
Men det var bara det! ??

Av Linnea - 26 september 2013 19:23

Hej!

Här kommer det inte vara så mycket bloggning!:) Kommer inte blogga om mitt liv utan lägga upp lite när jag känner för det. Kankse känsloinlägg o åsiktsinlägg osv. Om ni vill läsa rktigt om mig vad jag gör på dagarna så kan ni läsa www.viostallet.horseworld.se där bloggar jag o min kompis!:)

Kanske skriver ibland om jag gjort nåt speciellt. Men annars är det inte så mycket uppdatering här. Har den mest på skojj. Men aa. hoppas ni gillar den!   Haha.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards