Capona & Linnea

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

Julia gästbloggar.

Av Linnea - 7 oktober 2013 17:43

Hej alla Linneas läsare.

Måndag eftermiddag/kväll.

På varje söndag kommer jag gästblogga hos Linnea, skriva om allt och inget och lite om Linnea såklart. Har jag hittat på något med henne så är det klart att jag skriver om det.

Nej men skriver lite allmänt om hur jag har det i veckorna, vad jag gör och min åsikt.

Detta är väl kanske mest för att jag känner att jag vill blogga lite och varför inte förmedla det på ett bra och positivt sätt?   

Lyssnar just nu på spotify. Låten heter "The Fox". 

Den är väl inte superbra, men jag gillar den rätt mycket. Den beskriver hur jag är lite haha, galen.   

- #normal #fastnej -

På onsdag ska jag rida igen. Ramlade ju av Wally i onsdags. Graciöst vart det såklart!!

Nej men Wally är verkligen en fin häst, jag älskar honom. 

Jag saknar inte att rida ponny när jag rider honom, även om han är minst sagt storhäst.

Nej men han är en väldigt trevlig men krävande häst. Rolig och arbetssam och ett + på kanten är väl att han är mycket häst liksom så jag lär mig sjukt mycket samtidigt. 

Men det är roligt    

Gått i skolan som vanligt idag (fast det kommer jag ju inte göra på söndagarna). Men idag började vi med klasstid som vi har, pratar lite allmänt om sådant som hänt. Sedan läste vi. Sedan hade vi svenska, men då hade vi skolfoto. Hoppas man såg okej ut såklart höhö. Sen lunch, tidig lunch på måndagar. 

Sen hade vi NO, redovisade min "fälla" som jag och Cornelia konstruerat, sen vår "bro" av kartong och glasspinnar som vi målat lite fint rosa!

Den var jättefin .

Ett tips på låtar är väl för mig:

Fly - Nicki Minaj

Mirror - Lil Wayne

She's not me part two - Zara Larsson

where have you been - Rihanna


Ja, de tycker jag.

Sen sådär lite på slutet tänkte jag berätta om vad Nellie Berntsson skrev idag på sin blogg som jag gillar och stärker till 110% .

Jo. Hon skrev att imorgon kan väl alla ta och stoppa skitsnacket helt? Hörde sist idag skitsnack om en mycket fin vän av mina andra vänner. Eller ja, "skitsnack" och skitsnack. Men jag bara nickade och sa jaha. 

Nästa gång jag hör eller "deltagar" tänker jag bannemejj stoppa det.

Och imorgon ska vi alla som läst det stoppa mobbningen och skitsnacket. Så 2009 allting. Definitivt.

Hörs nästa söndag, alla Linneas läsare   

 

världens finaste häst på bilden enligt mig.

Jag önskar jag få träffa dig igen, mest av allt i världen.

She's my soulmate. I can do whatever you want if I can meet this girl again. <3

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 16 januari 2014 18:53

Hej! Nu har jag fixat så jag har konto på nattstad. Gå in på www.nattstad.se/linneazliv så kommer ni till min blogg. Jag ska försöka på nåt sett inportera denhär bloggen dit.. Hehe se om det lyckas haha. Kod för att importera min blogg till Natts...

Av Linnea - 15 januari 2014 19:23


Hej!:) Börjar väl med skolan? Ja på morgonen åkte vi direkt till hälsoäventyret i Östh. Det var fett kul och de pratade om Tobak. Uschhiii så äckligt det var asså bara efter en rökning så har man jätte mycket skit  lungorna. Om man röker regelbun...

Av Linnea - 14 januari 2014 20:26

Hej!:) Jag red Cecar efter skolan idag. När jag kom till Jennie så visade hon några filmer om hur bett skadar om man kan säga så? Vi ska börja rida utan bett för att bett "skadar" hästens mun. Det är inget som syns men det är liksom "innuti". Iaf s...

Av Linnea - 14 januari 2014 07:26

Nu så är jag på bussen. Idag ska vaåran klass gå till biblioteket. Låna böcker men jag har böcker i massor som jag inte läst så jag ska inte låna någon. Jag ska iaf lämna tillbaka 6 böcker tror jag det var! Hehe. Jag gillar att läsa och läser varend...

Av Linnea - 13 januari 2014 20:19


Hej!:) Idag var det chill i skolan och jag fick ut de där jag hade i ögat nyss. Nice!! Iaf så gick jag hem med Isis efter skolan. Skojj hade vi och vi var ute i mörkret och tjuvkollade när killarna i vår klass åkte pulka/snowboard eller vad det va!...

Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards