Capona & Linnea

Alla inlägg den 18 december 2013

Av Linnea - 18 december 2013 21:07

Julia här.

Ridit idag, onsdag.. Red Wally. Märks att han tycker det nya underlaget är lite jobbigt nu. Han ville gärna trycka ut bakdelen och inte gå på spåret. Fick bli riktigt arg på han ibland, han dummar sig ju!! Vart riktigt irriterad. 

Skulle flytta ut bakdelen på han i ett "hörn" och han tyckte det var superjobbigt. Då dummade han sig igen. Suck..

Sen var det skänkelvikning. Då i skritten gick det sådär. Men sedan i traven, i ena "varvet"... Ojojoj. Säger bara det, den hästen va magisk. Flyttade hur fint och balanserat som helst ! Var riktigt härligt. Det gick väl bäst idag. Han var tung och jobbig, fick ha snodd efter första galoppen. Då vart han inte lika tung, men ja.. Gick piss, men han var trött.   


Bara en dag kvar i skolan nu. Känns ju skönt. Lov, fast kommer ju sakna mina friendooos of course   

har inte så mycket mer att skriva, saknar Linnea.. Kramis <3

 

Av Linnea - 18 december 2013 20:25

Heej!:)

Idag efter skolan red jag somsagt Capona. Hon var riktigt seg. "Hmm undra varför". Iaf så red vi på bom vägen och det var lite is här och där men det gick o rida lite. Vi tog en lugn galopp men mer gick inte att göra. I slutet så lyssnade hon lite på min skänkel iaf. Hon flyttade riktigt fin undan för skänkeln då.

Kom på att jag hade mina tomteluvor kvar hemma glömmer alltid bort de!! Haha. Så på söndag hade jag tänkte att jag inte skulle glömma bort de men vi får väl se hur det blir med det. Iaf hade jag tänkt ta lite bilder med tomteluvan på. Dock är det ingen snö här.. Men det får gå ändå. Hallå hon har ju ändå en luva på sig så dahh! Haha. Men kommentera nu.

Imorrn är det religions prov.. Prutt... Kan inte alls ju! Desseuto tar det typ en timme att öva på. Först läsa femton sidor med en för jäkligt tråkig text där man bara får läsa om och om igen för man egentligen inte läst. Sen ska nån fråga massa fråger till varje stycke... Suuper skojj! Nej inte precis.

Jaja vi hörs väl.

Av Linnea - 18 december 2013 07:28

Nu har det vart en sån där period att jag orkar inte sätta mig vid dataorn för att blogga.. Så ja. Men igår hände det inget vi kollade på film sen åkte jag hem efter skolan typ o bara slappade. Idag ska jag rida Capona efter skolan. Idag i skolan så är det väl helt vanliga lektioner förutom att det ska komma något band och spela jul sånger så ja.

Annars inge speciellt. Kom igen nu har inte fått en ändå kommentar om tips läs inläggena och kommentera om ni har något förslag. Då säger alla "jag vet inte" i know. Men för min skull så lämnna en kommentar. För det är ändå ni som håller mig uppe och bloggar. Så kommentera lite tips om vad jag kan göra mer på bloggen. T.ex om jag ska blogga mer om något eller om jag ska ha veckans läsar fråga eller något sådant jag har fler förslag i ett annat inlägg kommentera nu hörrrni!


Nu sitter jag i skolan framför en data vi har inte börjat än så!;)

Har ni nån snö?, vi har inte det!:(

JAja herrå bloggar förhoppnings vis ikväll!:)

Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards