Capona & Linnea

Alla inlägg den 30 december 2013

Av Linnea - 30 december 2013 22:38

Idag hände väldigt oväntande grej. Fick en chock när Jennifer skrev.. Först över att hon tyckte jag kunde hälsa på. Jag tog in det.. sen ville jag kolla upp hur pappan till Capona dog. Vart chockad igen och började gråta såå hemskt! Ja jag har inte riktigt tagit in det än.. vart såå paff.. jaja hoppas på en grym ridtur imorgon ska upp kl 08.00 kalla mig grym!

...

Av Linnea - 30 december 2013 20:17

Läste ett hemskt inlägg..

Caponas pappa gick bort för en månad sen..   

Såå hemskt.. Han hade ätit en morot och den fastnade i halsen de opererade men fick inte bort den.. Galet hemskt..

Gå in här : www.fourjoy.com Sen klickar ni på "Välkommen till Fourjoy Stuteri" sen på "dagbok" och bläddra till 5/12 sååå hemskt.. Uschh..   

Läs inlägget. Såå himla hemskt. Lääääs säger jag bara fyy.. Känns som en liten bit har på nåt sett fallit från Capona.. Jennifer som driver hemsidan skrev detta till mig.. Såå hemskt. Fyy..

Vill bara säga ett stort tack till dig Jennifer att du hittade min blogg och skrev, som hade hänt så snällt. Kram på dig och du lever vidare. Kämpa på bara.

Var tvungen att skriva det..


Av Linnea - 30 december 2013 15:45

Hej!

Det har verkligen inte hänt mycket idag. Gick upp kl 12.. Haha. Sen så ja slappade jag och tog handom ansiktet ordentligt. Ja sen drog jag ut och gav Rejsab mat och han fick städat. Sen fick han komma ut också!:) Så han är väl nöjd för idag hoppas jag.  Sen så har jag beställt 3 cd spel. Det vart samlingsboxen från "Häst & ponny" Där i är det "ridskolan" och "min första ponny". Sen köpte jag även "Springadale  över stock och sten" Så ja. Men imorrn vid 09.00 så ska jag rida Capona!<33 Blir ju på nyårsafton. Så jag hoppas på ett roligt pass ute och rejsa nån stans. Är ju sista gången för i år som jag rider Capona.<3 :)

 

Men nu ska jag sätta mig bekvämt och skriva ett inlägg om detta året som släpps senare..;)


Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards