Capona & Linnea

Alla inlägg den 4 januari 2014

Av Linnea - 4 januari 2014 22:21

Taggar för imorgon. Hoppas på en pigg Cecar. Så det går bra!;-) Jag ska rida vid 11 kanske bloggar innan vi får se. Har duschat och bara slappat nu ikväll. Hoppas ni hare bra så säger vi en grym dag imorgon?

God natt!

Av Linnea - 4 januari 2014 15:17

Hej!:)

Äntligen var det mjukt ute så det gick bra att rida. Capona var aldels svart när jag började. Haha. Sen vart det grått. Det var typ jord. Men hon var ju blöt. Eftersom det regnat och de var ute inatt. Vi red upp på gräsvägen skrittade en bit sen travade jag ner längst ner och sen upp travade tillbaka och galopperade sista biten. J*klar vad Capona gillade att galoppera nu. Det är mjukt och inte stenhårt. Sen red vi på ridbanan. Travade värmde upp med skänkelvikningar. I skritt och trav. Sen När man kommer ut på långsidan så galopp. Galopperade nåt varv. Sen samma igen. Gjorde det några gånger sen fick de vila. Sen så körde jag snett igenom i galopp bröt av till trav efter mitten och ny galopp typ som en åtta vart det. Fast en kantig åtta då. Mendet gick bra sen vart hon trött. Så travade serpentiner och volter sen skrittade vi ut en bit och vände hem. Riktigt nöjd med Capona idag. Pigg och glad. Men trött efter ett pass på 40 minuter.Tror att det vart ungefär 40 minuter iaf. Sen in i stallet så var allt dy blött eftersom det regnade när vi red. Så Capona rullade sig så jag borstade bort spånet sen på med 2 gossiga täcken!!<3 Ett fleece täcke sen ett regntäcke över. Super gossigt tyckten hon. De fick gå ut och äta lite hö i hagen efter det. Så släpper min moster in de när hon går till jobbet.

 

Annars inget idag. Imorrn ska jag till Cecar!:D Niice. Så aa. Ska kanske öva till grönt kort? Jo det gör jag nog nu!;) Så vi hörs senare!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards