Capona & Linnea

Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Linnea - 5 januari 2014 16:29

Hej!:)

Cecar var lat idag. Vi började med att vi red som uppvärmning runt området i skritt och trav. Sen red vi in på ridbanan. Cecar vart latare då.. Haha. Travade och travade bommar men självklart la han av mitt i allt till skritt 2 gånger. Tyypiskt han. Sen så lade vi ut galopp bommar. Han ville inte galoppera heller. Så ja.. Sen kom jag på ett litet hinder med en bom framför i trav men det var tänkt i galopp då.. Han var såååååååå typiskt lat. Vi försökte gång på gång på hindret och bommarna. Men det gick inte så bra men hindret kom han på i galopp några gånger. et med bommarna är att han kommer i galopp över första bommen sen travar/galopperar över andra och travar över sista bommen. Dumma pålle men efter ett tag gick det. Vi bytta varv. Men då satte vi upp första bommen lite så gick det bättre typ 1 gång. Haha hindret gick sisådär i detta varvet. Vi bytte varv och kom bara på bommarna några gånger. sen kom vi på hindret igen. Vi hade en bom framför hindret hela tiden. Men den här gången hoppade han över allt!! Hahaha guud högt hoppade han också fast hindret knappt var 30cm. Haha guud Cecar! Så jaapp där sket det sig. Haha sen fick vi läng bommen framför då gick det bättre. Men sen efter ett tag tyckte Cecar att bommarna inte var någe bra eftersom han aldrig galopperade över alla. Så vi körde bara hindret. Då tog vi bort bommen framför eftersom vi kom från båda hållen liksom. Det gick ganska bra fast han var väldigt seg. Men efter ett tag vart galoppfattningarna bra iaf!:)

 

Cecar och jag i sommras.

Sen gav vi oss på bommarna igen och då gick han faktiskt några gånger i galopp över allt. Sen så slutade vi med markarbetet och övade vidare på skänkelvikningar!:) Började göra i skritt och det gick faktiskt riktigt bra för att nästan aldrig gjort skänkelvikning. Övat på det nån gång förut men nu är det dags att börja lära in det. Sen trav och det gick jätte bra. Förutom att han lade av några gånger precis i slutet men det är ändå jätte bra eftersom han inte kan exagt. Så vi böhöver lite hjälp att få med baken men det går bra med hjälp!:)  Sen travade vi av. Vi hade på nya benskydden också. De här knallblåa från hööks ni vet!;) Super snygga var de.


Annars har jag putsat Caponas träns och chillat idag. Mer ippdate kommer antagligen. Klockan är ju bara 17.00 så det är lungt. Imorrn kanske jag ska rida vi får se. På tisdag ska jag kanske vara med Isis.

Ska  bara säga Tack såå mycket Jennie för Julklappen!<3

Men vi hörs väl bloggen!

Av Linnea - 5 januari 2014 10:01

Jag ska gå upp snart. Så man hinner fixa allt. Hoppas verkligen att det inte regnar för då blir allt blött. Alla mina kläder sitter på tork så hoppas att de har torkat. Men taggar Cecar idag och att vi gör nåt skojj.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards