Capona & Linnea

Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Linnea - 7 januari 2014 20:35

Hej!:)

Idag så var ju Tyra hos mig jag red Cecar. På en skogsväg och lite ängar. Han var faktiskt ganska pigg. Så det var bra!:) Travade mest och tog en liiten kort galopp. Men annars bara trav. Japp han var pigg iaf här kommer två bilder!<3

   

Bilderna blir såhär när jag laddar upp från mobilen.. Haha.

Efter Cecar cyklade vi direkt hem till Tyra. Vi gjorde en smothie där sen gick vi ut och red Jossi och Fokker. Vi hade lagt upp galoppbommar typ 6-7 stycken och en i mitten var upphöjd. Sen så hade vi 3 galoppbommar på andra långsidan. Jag började på Jossi. Det gick bra vi värmde upp och så. Han gick som en klocka över bommarna. Sen bör vi och jag red på Fokker. Han är ju bäst.. Haha. Iaf så gick det bra med han också. Super söt e han. Han vart pigg efter ett litet tag men bommarna var liiite långa tykte han så det vart svårt att komma rätt men det gick super när vi kom in rätt:) Bild från i sommras på mig och Fokker:

 

Här flyyger vi haha.Jag är sååååå lång på han också! ironisk*

Sen skulle  vi sladda ocks så vi tog bort bommarna och det sen sladdade vi! Super skojj.. Haha. JAg satt på självaste lastpallen bakom fyrhjulingen medans Tyra körde. Sen fick jag också köra lite. Så aa. Sen slappade vi och ja nu åkte jag hem vid 6. Iorrn är det skola.. Usch. Men alltid nåt det är u idrott!;) Men vi börjar dock med engelska i 75 minuter. Uschhh!! Aja. Ska iaf se till att jag är perfa imorgon så ska sluta med datorn nu så jag kan fixa allt. Jaja ska uppdatera bättre imorrn vi säger godnatt direkt! 

Ps: Tack Tyra för en super skojj dag!!<33

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards