Capona & Linnea

Alla inlägg den 8 januari 2014

Av Linnea - 8 januari 2014 16:12

Joupp är trött. Verkligen. Men var inte en så jobbig dag. Men ja. Jag har glömt typ allt på engelskan dock.. Haha. Men jag jobbar väl igong den. Vi hade nåt sånt där litet häfte med do,does, don't. doesn't. As tråkigt. Men höll på med det och snackade om vad som kommer sen i år. Vi har hååård körning med Engelskan eftersom vår lärare var borta i 6-8 veckor förra terminen. Så gas på den. Sen efter det rast och sen svenska och då hade vi läsförståelse. Ganska chill. Efter det så hade vi klassmöte också. Det är typ att vi pratar om mobbning osv. Det är för att skolan är med i nåt sånt här pogram typ "olweus" eller nåt. Så ja lunch sen och rast. Efter det matte!:( Kom ihåg lite iaf. Men jag fick ju A i matte så!! Hihi kommer försöka ha det till sommarn också. Sen rast i en kvart och idrott sen. vi fick typ önska lite grejor som tips till läraren vad vi vill göra!:) Sen körde vi minuten. (oorkar inte förklara vad det är så..)

Vi slutade och jag o mamma klippte oss. Fixade till topparna lite gjorde jag och Klippte kortare i fram you know. Super nöjd!:) (din mamma är super bra som hårfrisör Jennie)


Ja och nu hemma. Imorrn frösan. Får veta vilket språk vi ska ha då!!:D Hoppas såklart att jag får Tyska. eftersom jag valde det i förstahand. Jag har sån skriv lust nu men vet inte vad jag sksa skriva.. HAha det är där det klämer ihop sig. Ska rida på fredag eller i helgen. (vet inte säkert när)

Jag och Jossi igår!:)

  

<33

Jag är tilloch med kort på Jossi också! HAha han är väl maxad c-ponny tror jag? Haha mina ben.. Haha. Jaja Capona sitter jag perfekt på iaf. Jag får dock bara tävla Capona det här året sen får jag inte tävla b-ponny längre.

Kommer dö när Capona ska hem... Har henne under sommaren. Kanske hösten också det beror ju på om jag är för lång eller inte. Förhoppningsvis kan jag ha henne till in på hösten. Men jag vet ju inte hur mycket jag växer. tillexempel är ju Julia och Matilda aldeles för långa. hoppas jag inte växer så mycket så får jag växa vidare sen. Hihi..

 

Denhär dagen kommer jag aldrig glömma.. 2 vinster samma dag i något som jag aldrig hållit på med. Så coolt. Glömmer aldrig det där. Bäst i världen. Capona är så bäst kommer gråta ihjäl mig själv sen.. Hon ska vara min. Men kommer aldrig bli det. Men ändå min häst. Det ska vara så och så är det ju nästan. Ändå min ponny liksom..

Av Linnea - 8 januari 2014 07:26

Nu sitter jag på första bussen. Sen ska jag på den andra så jag kommer till rätt skola vettni. Annars blir det inte bra. La mig i tid igår. Men det var huur jobbigt somhelst att gå upp ändå.. Haha laat. Somnade näästan om igen efter att jag vaknat. Inte bra. Men ska bli lite jobbigt att komma in i skolan igen. Fett äklig känsla. Jaja. Det blir ett pluggande år i skolan. Massa prov.Vi har nationella prov och vanliga prov. Ska jobba på extra i vissa ämnen efter en ganska rörig hösttermin.

Japp jag bloggar nog när jag kommer hem. Bye

Av Linnea - 8 januari 2014 07:02

Skola idag. Nu sitter jag inne och ska ut snart. Bloggar (kanske) på bussen vi får se! Så ja vi hörs!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards