Capona & Linnea

Alla inlägg den 3 november 2013

Av Linnea - 3 november 2013 15:59

JA idag så har jag vart hos min fatser jag sov där efter att vi vart i Stockholm!Så ja. Idag så ska vi ta handom hästarna! Åker dit vid 6. Så ja! Men ska inte rida. JAg ska ha dressyrträning imorrn! :) Längatr både till ikväll o till imorrn. Fett länge sen jag träffade Capona!!! (egentligen inte.. men jag red ju i tisdags) haha o det är lääänge! Gaah! Usch vad jag längtar efter min lilla gosis!! Älskar henne som f*n. Men ja.. Imorrn äre skola igen.. Vart tog lovet vägen egentligen??

Vad har ni gjort på lovet?? Svara i kommentarerna!


Haha min spotify lista!

Lyssna!!


Av Linnea - 3 november 2013 12:15

Hallå, hallå!   

Skriver dethär på fredagen, 1 november!

Men när ni ser det, ja då är det söndag. 

Imorgon (lördag) ska jag på övernattning i stallet.

Supertaggad!

Ska även snart åka till globen med stallet   

Fatta vad roligt!

I ondags red jag wally. Vi gjorde öppna och sluta. Han tyckte det var sjukt jobbigt.

Öppna går ut på att hästen ska gå rakställd, lite sidvärds ( men inte för mycket, då blir det skänkelvikning ) och därmed blir hästarna mjuka och lyssnar på dig.

Sluta går ut på samma sak, bara att du ska flytta ut rumpan istället för att flytta in bogen, som i en öppna.

Wally var då tvungen att "sätta sig" och han tyckte det var jättejobbigt att arbeta och få med sig bakbenen.

Vi fick igenom det lite, men i slutet vart han väldigt trött.

Vi gjorde det även i galopp i vänster varv, gjorde en riktigt bra, men som sagt hade han jobbat på bra och var riktigt trött!   

Tog hänsyn till det, så det vart inget "pushande" i slutet, tyckte det var onödigt!! Han hade jobbat på bra i 45min. 

han var dock väldigt osamarbetsvillig i den så kallade formen, han ville gärna inte söka sig neråt. Tror jag var lite hård i handen i början, därför kan han ha blivit hård i munnen i början. 

Man lär sig av misstagen hörni.

 

Ja, imorgon (måndag) är de skola.

Synd.. Haha nej, det är bra, får träffa mina grabbar till vänner då    och nej, säger grabbar till tjejerna oxå faktiskt   

Nej men vi hörs grabbar!

 

Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards