Capona & Linnea

Alla inlägg den 24 november 2013

Av Linnea - 24 november 2013 19:10

Hej!!

Nu får ni äntligen ett riktigt inlägg!;) Glöm inte rösta i omröstningen bara!

Jo idag så red jag vid nio halv tio. Det var iskallt haha. Typ 3-4 minus och jag halvt fryser ihjäl!! Haha kommer ju dö när det blir vinter!!   Men, men.

Vi red iaf vi red ute då! Eftersom min moster har kommit hem red jag självklart med henne. Så vi red ute på bom vägen. Capona var riktigt pigg o glad! Älskade lilla plutten!!<33 Vi skrittade fram till vägen eftersom det är en liten bit. Sen på bomvägen travade vi ungefär halva vägen. Sen så galopperade vi upp i en lång men riktigt låg backe. Capona var aass pigg o drog hela tiden. Skrittade tills vägen tog slut o sen vände o travade tillbaka. Fast Capona var så pigg så hon galopperade lite ibland. Skrittade några steg o tog sedan en galopp nerför backen igen och fortsatte sen nästan hela vägen fram till vägen slutade. Capona var riiiiiiktigt taggad idag!! Jag blir jätte jätte glad när jag ser/känner att hon är så himla gald/lycklig!! Det värmer sååå mycket i hjärtat!<33  Det var heelt amazing!! Solen sken så det stack i ögonen den lös orange o det var bitande kalt o frosten glimmrade över allt!! Fatta då känslan på värdens bästa och ja...! I LOVE IT  Hon var helt galet pigg o busig Så det gick väldigt snabbt för mig o min lilla ponny. Älskar verkligen henne. Jag bara känner att det hugger i hjärtat när jag rider den ponnyn speciellt när hon är sådär gald o lycklig. Sen var hon glade hela tiden!<33 Aaaaaaa kan inte berätta hur mycket jag älskar henne.. Hon är allt.

Tänk vilket foto det skulle ha blivit!!! Haha tänker jag på det!!   en fatta vilken coooooool bild det hade varit och självklart ännu mer bäst när det är Capona på såklart!!<33

Jag bjuder faktiskt på en bild på mig och Capona nu!

 

<3333


Det är när jag o Julia fotade i höstas.

Imorrn ska vi åka o bada med klassen!!:(( Usch men ja vad gör man inte för att få godkänt?? Haha. Men vill ha bra betyg i idrott!;)

Annars inge speciellt. Fixat Rejsab o så. Sålt alla mina plast påsar som vi säljer. Klassen samlar ihop pengar fö att åka på klassresa till Göteborg i slutet av sexan!:) Vi ska få ihop minst 50 000kr.


Ja men bloggar säkert imorrn! Hoppas ni hare bra så hoppar jag in i duschen nu!

Av Linnea - 24 november 2013 11:45

Hej!
Jag red Capona nyss o det var kaaallt!! Det är frost här men solen skiner. Men jag skriver mer om det när jag är hemma det blir typ ikväll mormor fyller år så ja!:-) Men vi hörs!!

Av Linnea - 24 november 2013 11:09

Hejhej! 

Veckan för mig har gått väldigt, väldigt fort. Först i måndags var jag hos Elin efter skolan, käkade ben&jerrys och softade..

Sen i tisdags var jag hemma som vanligt.

I onsdags red jag Wally. Supefin pålle, verkligen. Skrittade och travade bara, fråga mig inte varför. Men det gick sjukt bra, en av de bästa gångerna. Det går framåt. Han sökte sig neråt mer idag, ibland är han lite tung och "hård" i munnen. Men då gick det mest bra. 

I torsdags red jag med Linnea! <3

Var jättekul, vi tränade lite bommar och ett hinder på kanske 35-40cm bara. Inget "hinder" men en upphöjd bom. Pesco och jag satte det superbra, han var jättefin. Han gick i form i alla gångarter oxå i slutet, han krökte oxå fint på nacken :) Jättefiin va han! :)

Sen i fredags åkte jag hem med Elin efter skolan. Vi köpte hem chips och trocadero. Var gott som vanligt, haha! Kollade bara på film hela kvällen typ..

Sen igår, lördags, åkte vi och handlade. Var askul, vi åkte bussen in till stan. Vi gick till en galleria där först, gick in på parfymeri L. Köpte bara en Victoria's secret body mist. Köpte "midnight dare" och den luktar supergott!

Sen gick vi vidare till new yorker och köpte en vit mössaaa! Den var fiin c:

Sen gick vi in och kollade lite på glitter, en smyckesaffär. Väldigt fina, men dyra, smycken. Hade jag haft råd hade jag köpt ett silvrigt armand, det var jättesnyggt!

Sen gick vi vidare, gick och kollade på lite mössor på cubus. Sen gick vi in på kicks, sen sist gick vi till max och åt hamburgare. Sen gick vi in till H&M bara för att kolla lite. 

Köpte en julklapp till mamma och viktoria. Hittade inget till killarna. Var inne mest på tjejaffärer så.. c: Sist av allt, precis efter att bussen gått (såg vi) gick vi in på lindex (?) tror jag. Kollade mest runt där.

 

Hade superkul denna vecka iallafall och idag ska jag FÖRHOPPNINGSVIS få mina jeans jag beställde för en vecka sedan. 

Nu ska jag bara samla pengar till nästa sommar. 

Only some people know why. 

- myszka - 

Ska till globen på lördag oxå. Men ska inte handla något. Mest kolla på showen. Bussen går från min ridklubb 15.30 (om jag minns rätt) och sen slutar showen 23,00 i stockholm. Då ska vi hem oxå, så kommer väl vara hemma 02.30-03,00 Men det får jag väl stå ut med. Antar jag kommer sova på bussen, iallafall att jag sover i bilen sen påväg hem från gimo.

Imorn ska jag till gimo för teori. Nu håller ridhuset på att göras om helt. Ridhusgolvet. Cafeterian ska oxå fräschas upp. Så kul! :))

Ska iallafall lära oss om unghästar och så :)

Ska iallafall umgås med bästa ridgruppen på lördag, ska bli jättekul! Känns som om våran grupp är "tightare" än nånsin! Yä! :)

Känns väldigt bra ang. klubben just nu oxå. Får 6+ grader varje vinter nu i ridhuset, får en stor summa pengar i typ 9 år(?) och sen så har de samlat ihop över flera lax till ridhusgolvet, som sen blev SPONSRAT! Så vi ligger sjukt bra till!

Nej, nu ska jag gå! Kramis !

BILD PÅ MIN PARFYM FRÅN VICTORIA'S SECRET:

   

Luktar typ cocos och blommor i samma. Lite mystisk doft. 

Kramis <3

//julia

Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards