Capona & Linnea

Alla inlägg den 14 november 2013

Av Linnea - 14 november 2013 20:06

Hejsan!

Idag red jag o Julia!:) Hon åkte med mig eftersom jag också va på Frösan. Så vi red på ridbanan. Hon red på Pesco o jag på Capona. Började själv med att lägga volter o mjuka upp, specielt i det varvet hon är lite stel i. Skritt o trav gjorde jag det i. Sen så gjorde jag lite skänkelvikningar. Fortsatte sen med serpentinbågar. Tog en galopp. Lite så. Galoperade hyfsat mycket. Tränade mest på fattningarna och att hon ändå inte ska bryta av efter en långsida. Men lite bockningar som vanligt. Jag har alltid trott att hon bockat i galoppen för att jag har haft skänkeln för långt bak och kittlat henne. Men nu hade jag faktiskt foten långt fram. Så ja. Men hon bockade ändå. Så hon är väl bara lite busig. Haha. Sen så i slutet bytte vi hästar och jag hoppade upp o red Pesco o Julia red Capona. Det vart en enorm växling!! Haha. Pesco as känslig travade och snabbt nere hyfsat fint. Men ändå i början riktigt högt huvud! Haha. Sen så vart han lite sammarbetsvillig och gick fint och sen testade jag några galopper! Hejjädrans vilken galopp!! Haha. Hur stor somhelst! Men frammåt gick det och jag slappnde av mer. Han lyssnade på bara en rörning av skänkeln. Capona måste man driva i nästan varje steg. När han galoppera höll han galoppen ända tills man sa till att sakta av. Riktigt skojjigt att testa rida honom igen! Var ett tag sen. Så verkligen ett super ridpass i mörket!!:D

Imorgon har jag utvecklingsamtal. Men annars inget mer än skola.

 

PÅ lördag är det Rejsabs dag! Haha men han ska ha städat han ska få gå ut o bsa i skogen och så ska han få godis!<33


Men herrå!!

Ps:Rösta i omröstningen!! Har inte fått nån röst än! Den ligger i menyavdelningen skrolla ner så ser ni den.

Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards