Capona & Linnea

Alla inlägg den 8 november 2013

Av Linnea - 8 november 2013 21:26

Kolla bara frambenen!!

Av Linnea - 8 november 2013 20:56

Tjenare!

JAg o Matilda red ju igår. Vi åkte bussen till stallet efter frösan. När vi skulle byta om hade jag naturligt vi glömt ridbyxorna. Haha. Så bara att rida i jeansen som jag haft i skolan. När jag väl satt i sadeln funkade det bra. Lite halt men. Började med att värma upp i skritt o trav. Mjukade upp henne med volter i båda varven i båda gångarterna. Hon var lite stel i ena varvet. Men det släppte lite efter ett tag. Sen gjorde jag lite skänkelvikningar. Gick ganska bra. I tarven så ökade jag o minskade. Minska är svårt men hon har svårta att korta upp sig. Öka gör hon lätt och ur snyggt!! <33 Sen blev det galopp. Övade först en stund på min sits. Skänklarna fram,  inte glida bak oavsett om jag står eller sitter ner. Men det gick ganska bar. Sen så jobbade jag med henne mest, lite volter och halter osv. Med en riktigt taggade ponny gick det ganska bar faktiskt. Hon var väldigt pigg igår! :) Men övade på galoppen o försökte jobb lite med form. Men det är lite svårt i galopp. Men när hon har fart så går det ganska bra. Så det gick bra tyckte jag. Travade av henne på långa tyglar i fältsits.


Idag har jag inte gjort så mycket. Isis hängde med hem efter skolan. Vi tog ut min kanin Rejsab. Vi hoppade lite. Han har grymt bra teknik men han vill inte hoppa. Någon som har något tips hur jag kan göra?? Kommentera isåfall! ;)


Imorrn ska jag rida med Matilda igen. Vi ska antagligen hoppa på banan. Skojjigt!! Sen ska vi sova ensamma hos mig. Sen på söndagen ska vi kanske rida igen.

 

Här har vi Rejsab!! Söt va?? <33 Tyvärr har jag inte bilder när han hoppar uppladdat! Men kan ladda upp de från mobilen!;)


Men det kankse inte blir så bra uppdatering i helgen men ska blogga nä jag kan!


Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards