Capona & Linnea

Alla inlägg den 12 november 2013

Av Linnea - 12 november 2013 18:31

Rösta i min omröstning!! Den ligger i menyn!

Av Linnea - 12 november 2013 18:13

Hej!

Jo jag har ridit Cecar idag. Det gick bra tycker jag. Vi körde ett litet konditions pass idag. Började med att skritta en bit.  Sen så tog Jennie ( www.jennieofsweden.se )tid på oss. Vi skulle rida runt området. I trav o galopp. Det gick väl ganska bra. HAn stannade o ville inte gå i början men sen så gav han upp. Han var ganska pigg emmelanåt. Så ja vi fick några riktigt bra galopper!:) Det tog 19 minuter och 24 sekunder! Sen nån gång ska vi gjöra samma sak igen o se om han har fått bättre kondition!:D När vi var framme skrittade vi över ängarna. Men precis ovanför ridbanan så stog det ett rådjur. JAg såg det inte alls. Först men sen såg jag det Cecar vägrade nämligen gå. Sen vart han jätte rädd o kastade sig iväg o skenade en bit. Sen så hoppade jag av o ledde honom förbi rådjuret som knappt ville flytta på sig. Men det lunkade iväg sakta upp i skogen då gick det att gå där med Cecar. Sen hoppade jag upp och red vidare.


Idag har jag väl inte gjort så mycket annars. o idag var Natur och teknik skolan hos oss. Vi fick bygga 3d djur typ. Men ja. Det gick sådär för mig jag gjorde en hund men jag lyckades inte så bra dock.. Haha.

Imorrn måste jag gjöra massa läxor. Sen på torsdag ska jag ju då rida med Julia!:)

 

Jag o Cecar i sommras!!<3<3<3<33

Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards