Capona & Linnea

Alla inlägg den 12 oktober 2013

Av Linnea - 12 oktober 2013 19:09

Hej!

Idag har jag o Julia ridit på ridbanan med Capona o P. Jag red ju Capona o Julia red P. Vi körade lite bom övningar. Började med att bara rida fram i alla gångarter. Travade över bommarna o Julia började komma i galopp över bommarna. Det var lite kort men jag testade med Capona o det var kort med. Det ska va 1 galoppsprång mellan varje bom o det vart typ studs. Så vi längde o satte upp ett litet hinder på andra långsidan. Sen körde vi lite så några gånger sen så flyttade jag ut mitten bommen in i mitten så rullade jag de andra bommarna längre ifrån varann. Jag mätte inte ut någe avstånd utan vi fick själva varjera galopp storlek. Asså öka eller minska osv. Medel tempo för mig fick jag in 6 galoppsprång. Körde hindret nån gång.   Det gick bra. Hon hoppade ganska sent nästan alla gånger!    Men det gick bra. Hon bryr sig inte om svanskappan alls. Sen så ökade jag galoppen mellan bommarna o lyckades få in 5 galoppsprång det var svårt men det gick. Så ja det var jag nöjd med o sen fick hon vila ganska mycket. Körde hindret några gånger till o det gick bra. Sen skrittade jag o Julia av de ute. Så är feett nöjd med passet. Sen så borstade vi de o gjorde de fina Sen tog vi ut de bakom stallet o tog massa fina bilder. Så ja.. JAg kanske byter header eller profilbild till ågon av de men kankse bara. Men hade fett kul med Julia idag! Det var typ åår sen vi träffades så aa. ♥♥♥♥  


Men imorrn så ska jag till Uppsala o handla o så. Men hoppas ni hare bra så hörs vi så herrå bloggen!

Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards