Capona & Linnea

Alla inlägg den 18 oktober 2013

Av Linnea - 18 oktober 2013 16:13

Tjenare bloggen!

Igår så red jag o min moster. Vi åkte upp till stora ridbanan i S. Vi tränade western riding. Det gick hyfsat bra. Alla gångarter ska gå sakta.. Haha men inte för Capona. Islandsstigläder o låånga tyglar. Haha gick väl inte så super bra men det vi övade funkade ganska bra. Vi skulle sakta av med bara skinkorna.   Haha det lät lite konstigt men så var det. Det funkade i skritt till halt i trav till skritt o i trav till halt. Det gick ganska bra. Sen så skulle vi göra samma i galopp men det gick typ 2 gånger men de gör inge. Sen så hade tränaren ställt upp koner som i en fyrkntig åtta. Så vi skulle rida fram i mitten av åttan o göra bakdels vändnig så vi kom runt rakt fram åt det håll man skulle sen gjorde vi samma sak fast framdelsvändning. Det gick bra. Men allt gjordes på lång tygel.. Haha men det gick faktiskt efter ett tag. Så jag är väldigt nöjd. Förutom att det spö rgena heela tiden så när vi gjort klart i stallet gick jag in o tog på mig mina vanliga kläder igen. Men jag är rätt nöjd så ja.. Men haft tråkigt idag inget speciellt. Imorrn=inget att göra (kanske rida Capona) Söndag= inget o göra (kanske rida Capona)

Jag rider Capona nån av dagarna i helgen. Men annars så ska jag inte göra ett smack. Haha.

 

Aa en vi syns väl! Herrå bloggis!


Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards