Capona & Linnea

Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Linnea - 13 oktober 2013 12:00

I tisdags: gick i skolan som vanligt, hade rätt kul ☻

onsdags: gick i skolan, red Hottie! Gick SÅÅ bra. Så sjukt nöjd!! det enda jag har att klaga på var väl att hon kickade ganska mycket i vänster varv, pågrund utav hennes hov. Men det gick bara bättre och bättre. Har en asbra film från på volten, kan säga att jag är sjukt stolt över mig själv, och kan säga att jag KAN rida. ☺

torsdags: gick i skolan, Linnea kom.. Höll dock på att gå in i dem. Kollade mot deras håll men trodde inte jag kände dom, haha.. förrän jag nästan krockade med dem! :O :'D dessutom fick en kille åka ambulans, det kom en sjukt massa poliser och brandbilar med blåljus haha?

fredag: gick i skolan först hade vi matte, sen tyska. Hade orden 1-10 att kunna stava, var enkelt ☻

Sen hade vi So, spelade upp vår "scen" då jag var målsägare till ett inbrott. Gick bra.

Sen hade vi idrott, sprang spåret. Hade tur, men kom faktiskt bara 20 sekunder snabbare än förra tiden! Bra det ☺

Haha, jobbar mig sakta men säkert uppåt!!

Sen sist NO... Byggde klart och målade och stylade vår bil, jag och cornelia. Den börjar bli riktigt snygg nu faktiskt.

Nöjd över den, fastän den kan ha blivit ännu bättre liksom ♥

Sen iallafall var ju tanken igår att jag skulle till Linnea. Men jag valde att åka hem och åka dit 09,00 imorgon på morgonen istället, var bara krångligt och fick inte med mig alla grejor som behövt följa med. :/ Men det löser sig då jag får skjuts ut med båten på morgonen imorgon ☺ NICE!!!

Sen då, sen imorgon ska vi först hålla på lite med hennes kanin, hoppa lite och så, sen chillar vi väl en del oxå ☻

Sen så ska vi rida. Har själv tänkt mig bara att trimma lite dressyr först, och sen lägga upp stigbyglarna och kanske ta någon galopp ( får vi se hur de blir med det ) och sen ska jag väl fokusera mycket på att han ska ta ner huvudet ☺ Sen skulle Linnea och jag träna på en bomgrej vi såg av Tyra Sjöstedt på hennes film by H&M. Tyckte det såg ut som att det var en VÄLDIGT smart övning om galoppsteg, jag som gärna flänger omkring lite runt bommar. Sen sa Linnea att det vore roligt för hästarna om vi tog en galopp på ängen sen ☺ Så taggad!! 

Sen får vi se hur de blir med det ovan. men så glad att jag får låna hennes mosters häst. Han är verkligen fin och en bra häst att rida enligt mig ☻

Lördag: Red, Linnea har redan berättat allt typ. Gick SUPER, Pesco vart trött i slutet och bockade lite bara, men tog igenom väldigt mycket. ☺

Sen idag söndag, så har jag bara vart med släkt och haft kul ☻ Ha det bra!

Av Linnea - 13 oktober 2013 09:41

Tjenare!
Ska till Uppsala idag. Ligger fortfarande i sängen! :p
Som vanligt Nothing like us på. Är såå sjukt bra. Den ger mig tankar. Den är så f****** bra.

Men ja..
Vet inte när vi åker. Men Julia kommer väl med ett inlägg nån gång idag! :-)
Jag kankse kastar in ett inlägg sen! :-)
Men bye

Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards