Capona & Linnea

Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av Linnea - 27 oktober 2013 15:00

Hallå hallå världen!

Idag är det söndag och sista dagen på helgen.

Veckan som gått nu har varit rätt lugn. Vi hade matte-läxan tills i fredags, men det var bara att ta hem den i torsdags, göra den och ner i väskan. Den var faktiskt inte alls svår..

Fast jag till latmask gjorde bara dom 10 första uppgifterna... Haha !

Iallafall, sen hade jag ju ett litet "prov" i tisdags eller ja, snarare förhör.. Nej men det gick väl bra, var fysik och är lagom nöjd. Fick D, och jag är nöjd med det! ☺

Iallafall, nu är det ju höstlov (och jag vill intee) konstigt nog.

I onsdags red jag btw Hottie och vi red i Jockeyläder.. Var hur jobbigt som helst. Men satt ner i galoppen iallafall, det var skönt ☻

I veckan som kommer då.. Vad gör jag? Inte så mycket.

Ska väl försöka vara med kompisar, ska rida på onsdag och ska även planera lite med tjejerna om julshowen, övernattningen osv..

På lördagen är det övernattning i stallet, ska vara en zombie ☺ ♥ Blir asbra!!

Ska vara ledare, så får se vad vi hittar på. Men lite lekar, kanske höjdhoppning eller så.

Sen har jag inget planerat, så hör av er ifall ni vill hitta på nåt.. kik - @korvven ! ☺

Hörs !


Av Linnea - 27 oktober 2013 14:51

Hej!

Idag så har jag hopptävlat med Capona!! Jag hoppade 40 2 gånger i Ridhuset. Det var liksom 40, 60, 80 osv. Så det vart för högt att hoppa 60 i Ridhuset eftersom att underlaget är jättemjukt så man sjunker mycket. Så det räckte bra. När jag red fram var hon inte riktigt lyhörd. Sket i vad jag sa där uppe o bara malde på som ett ånglok. Haha. Sen när vi skulle galoppera så gick jag utanför den lilla framridningsbanan på en äng. Där skulle jag galopper men nehejdå. Det skulle vi inte. Capona backade bara. Tillslut så stannade hon o sket. Då gick det bra! Aghhhaa. Haha vart lite sur då men. Jag var första start eftersom jag skulle hoppa 40 2 gånger. Så då fick man hoppa hinder 1 och 2 som framridning. Hon stannade en gång på första men hon hoppade det sen och 2:an hoppade hon också. Sen så fick vi börja.  Hoppade hinder 1=en oxer sen hinder 2=ett räcke sen hinder 3= en oxer, hinder 4= ett räcke, hinder 5=ett räcke hinder 6:en oxer hinder 7= en oxer och hinder 8= ett räcke. Det gick ganska bra. Vart inte så bra flyt men det funka. Sen så skrittade jag lite sen hoppade jag sist på 40.

Hoppade hinder 1 och 2. Sen började jag o hoppa banan samma som förra gången. Vart ett bra flyt och en riktigt bra runda. Hon vart lite rädd uppe i hörnet i sista rundan men inget hände. Hon vart lite rädd bara. Men sen gick det bra och jag vart felfri igen! Så jag tyckte det gick super bra! Man fick inga rosetter eftersom de inte har fixat några till Ridhuset än. (vet att vissa frågar om man fick nån rosett) Sen åkte vi hem med Capona. Vi åkte ju med bara Capona. P fick stå kvar hemma. 

Så jag är fett nöjd med dagen.


Inget annat speciellt som jag ska göra idag. Imorrn ska inte heller göra nåt på tisdag antar jag att jag ska till Cecar. Sen vet jag inte så mycket mer än att på torsdag så ska min familj till Stockholm till på lördag eftermiddag/kväll. så ja Men jag bloggar väl imorrn kankse kväll igen om jag har något skojj att berätta.

Herrå!! 

Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards