Capona & Linnea

Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Linnea - 22 oktober 2013 21:52

Asså sorry om det är dålig uppdatering. Men nu är det så. Vi red bommar o så på dressyren. Skänkelvikning på kvartslinjen in till mitten galopp över bommar. Ja det gjorde vi. Skänkelvikning i skritt o trav. Men Capona väägrade trava Skänkelvikning så ja det var dåligt men annars gick det bra. Hon vart seg efter ett tag o då vart min sitts dååålig. Men imorgon så ska jag med Julia till grk!! Så ska bli fett kul!!
Men herrå!
Ps: kommentera lite

Av Linnea - 22 oktober 2013 17:53

Jag kör ett litet extra inlägg sådär på veckan, för ännu mer uppdatering.. ☺

Ämnet är vår rubrik idag.

NÄTHAT ÄR INTE OKEJ. Inte någonstans.

Det har ni säkert hört flera gånger förr..


En spydig kommentar såsom "vad fan är fel på dig?" eller "emh... ok?" kan göra någon rasande, ledsen, rädd men framförallt, att få någon känna sig osäker utan att säga det face to face, det är bland det dumaste man faktiskt kan hitta på.

Helt galet sjukt. Jag förstår inte för 5 öre hur folk tänker då.

Jag har ju själv vart lite "utsatt" men ärligt, har nog själv aldrig skrivit en sån kommentar på rak hand. Självklart har ju nästintill ALLA skrivit ett spydigt svar, men vissa kan förstöra någons dag.

Precis som motsatsen till detta, kan en random snubbe kommentera att "shit va fin" eller "du ser äldre ut än du är" och vid min ålder gör det en oftast glad.


Jag har ju själv haft en blogg. Och nu, för att visa gott föredöme, nämner jag INGA namn. Men fler utav er kan säkert lista ut vem jag syftar på.

I början var denna tjej helt oskyldig, snäll osv.. Sen övergick det till ett plötsligt " hon kommer ifatt mig i ridningen ordentligt, jag måste börja vara taskig " typ, utan att hon faktiskt märkte utav det! Det var synd.

Jag höll på och godtog hennes ursäkter, även om det från första början var helt sjukt dumt utav mig.

Men ALLA bör, enligt mig, ha en till chans i livet.

Men utnyttjar man dem chanserna på fel sätt, konsekvenserna blir tuffa. Riktigt tuffa.

Och till sist sa jag det att nej, NU RÄCKER DET.

Jag satte ner foten ordentligt, och har inte lyft den sedan dess.

Inte ens en liten "glipa" har jag lyft på den.

Aldrig mer vara med henne. Aldrig ens ägna en blick åt henne. Aldrig glömma, aldrig förlåta. Fastän det varit svårt.

Samma intressen, samma djur.. Nej det är bra svårt. Men jag kan inte annat än TACKA MIG SJÄLV för det idag.

Man SKA gå vidare.

Det är samma sak.

Hade ärligt gett Linnea rådet att " come on, man... Leave me. Jag är inte värd att ha dig som vän" om jag nu utnyttjat alla mina chanser mot henne.

Det, om NÅGOT är rättvist.

Det ska aldrig behövas att man ska förlåta mer än MAX två gånger. MAX.


Lova mig. Oavsett hur gammal du är.

Oavsett hur ung du är.

Lämna dem som sårar dig som mest.

 

Den tjejen sårade mig rakt in i själen.

Ett stort hål.

Ett hål som ALDRIG växer igen.

 


Ge dem en chans, de förtjänar dem. Men INGEN mer. 



Av Linnea - 22 oktober 2013 07:11

Hej
Det car dressyr igår! Det gick väl bra. Men bussen kommer snart o jag bloggar om träningen efter skolan! :-) Så ja vi hörs! Yånkte bara kasta in ett kortis!

Rejsab min kanin! ??

Presentation


Hej!
Kul att just du hittade min blogg!:) Jag är en tjej på 12 vårar som har en egen häst!:)

Capona

Capona är min häst. Jag lånar henne då men.. Iaf är hon en b-ponny på 13 år. Sur men glad liten tant. Haha.       

Men annars så har jag själv tränat upp henne. Nästan,  hon kunde inte så mycket när vi fick henne. Han var ju inriden o så men han hade aldrig i hela sitt liv varit på en ridbana. Men hon kunde hyfsat mycket. Lite skänkelvikning o sånt. Så ja..   Men hon var ett riktigt benrangel när vi fick henne men nu så är hon fin o har mycket muskler. Så hon är värkligen fin nu tycker jag liiite sommar mage men inte mycket. Alla har väl en liten bula på magen på sommaren??   

Cecar

Cecar är också en b-ponny. Fast myyyycket mycket liten. 110 cm ungefär i mankhöjd. Jag är medryttare på honom o rider honom varannan vecka men ibland rider jag honom nån gång själv utan nån bestämd dag. Jag är där o rider Cecar varannan tisdag. Han är en mörkbrun liten busig sak!     

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards